Felanmälan HSB MälarDalarna
Telefon vardagar 08:00-16:00: 010-303 27 00
Övrig tid kopplas samtalen till Recover
Tänk på! Kostnaden för jourutryckning är mycket hög. Vänta med att anmäla felet om det inte kräver omedelbar åtgärd.
Avloppsstopp
Stoppet ska vara av omfattande karaktär. Mindre fel i golvbrunnen kan vänta till nästkommande vardag, annars blir lägenhetsinnehavaren blir debiterad för hela jourkostnaden. Avloppsrensning av golvbrunn, vattenlås i handfat och under diskbänk i kök är lägenhetsinnehavarens ansvar.
Vattenläcka
Större läckor anmäls omedelbart. Droppande kranar i kök och badrum kan vänta till nästkommande vardag. Ompackning ingår i servicen.
Elavbrott
Kontrollera jordfelsbrytare och säkringar innan du gör felanmälan.
Tvättstugor
Fastmangling och fel på maskiner föranleder inte jourutryckning, däremot elavbrott.
Observera att strömmen till maskinerna slås av varje dag klockan 22.00.
Låsöppning
Jour 365 dagar om året 021-18 00 92
Det är endast om låset lämnats i serviceläge som föreningen kan vara behjälplig i de fall en lägenhetsinnehavare förlorat sin nyckel. Föreningen har ingen huvudnyckel. Mot uppvisande av legitimation kan dörren öppnas. Observera att du som lägenhetsinnehavare står för hela kostnaden.
Övriga fel
Ska vara av omfattande art för att anmälas.